VPN Mac ne fonctionne plus

Bonjour, 

Depuis quelque temps, CyberGhost VPN ne répond plus. J’ai essayé de désinstaller l’application, mais ça ne fonctionne toujours pas. Lorsque je clique sur l’icône, il est mis « forcer à quitter » et non juste « quitter ». Dans l’utilitaire moniteur d’activité, il est mis « CyberGhost VPN (ne réponds pas) ».

J'ai contacté le service client CyberGhost et ils m'ont donné des instructions à suivre qui sont les suivantes : 

Step 1: Terminate or Quit the CyberGhost app using the Activity Monitor Tool

Navigate to Finder > Applications > Utilities.

Launch Activity Monitor, then select the Memory tab.

Locate the CyberGhost VPN entry, double-click it, and click the Quit button in the CyberGhost VPN process window.

Click the “Force Quit” button, and then close the CyberGhost VPN process window.

Step 2: Remove the existing device from the Active VPN Devices

Log in to your CyberGhost account on the CyberGhost Log-in page.

Navigate to VPN > Manage Devices > Active VPN Devices.

For quick access, please use this link: https://my.cyberghostvpn.com/en_US/products-vpn/manage-devices.

Locate your Mac device and click Delete.

Step 3: Uninstall the App using AppCleaner

Remove the app using the AppCleaner uninstaller.

Note: Before proceeding, take a screenshot of the files displayed in the AppCleaner pane after dragging our app from Finder > Applications and send it to us.

Step 4: Delete CyberGhost IKEv2 Network Adapter

Navigate to Finder > Applications > System Preferences> Network

Delete from the left pane side the “CyberGhost IKEv2” network adapter

Select the adapter and then click the “i” symbol

Click Remove Configuration, then confirm you want to remove it.

Close the “Network” window

Step 5: Remove CyberGhost Keychain Access Entries

Navigate to Finder > Application > Utilities > Keychain Access.

In the search bar, type CyberGhost.

Delete all entries related to the CyberGhost app.

Step 6: Restart the Mac Device and Reinstall the CyberGhost app

Step 7: Disable “Submit Anonymous Usage Data”

After reinstalling, the CyberGhost app will open at startup, you will be prompted to log in.

Do not log in yet, but rather click the Settings icon in the app, and then select Preferences.

In the Preferences window, uncheck Submit Anonymous Usage Data and close the settings.

Restart your Mac device one last time.

Step 8: Log in to the CyberGhost VPN app.

Même en faisant ceci (plus de 5 fois), ça ne fonctionne toujours pas. Si quelqu’un a une solution, pouvez-vous m’aider s’il vous plait ?

VPN ne fonctionne plus (MacBook Pro)

[Titre Modifié par l’Hôte]

MacBook Pro 16″, macOS 15.0

Publiée le 23 oct. 2024 à 04h45

Répondre
3 réponses

Le 23 oct. 2024 à 09h39 en réponse à valentyn194

Bonjour,

Face à de telles complexités, si cela m'arrivait je changerais de fournisseur.

Cependant je suppose que vous êtes engagé pour une certaine durée. et qu'il va falloir attendre l'échéance pour ne pas renouveler le contrat, mais vous permettra de choisir un autre VPN.

Pendant la période de transition vous pourriez faire un essai gratuit.

Je n'ai aucune intention de faire de la pub pour une quelconque marque, mais il me semble que par exemple chez Express VPN auquel je suis abonné depuis des années, il est possible d'obtenir une période d'essai.

Cette discussion a été fermée par le système ou l’équipe de la communauté. Vous pouvez voter pour les publications que vous jugez utiles ou effectuer des recherches dans la communauté pour trouver des réponses supplémentaires.

VPN Mac ne fonctionne plus

Bienvenue dans la Communauté d’assistance Apple
Un forum où les clients Apple s’entraident avec leurs produits. Faites vos premiers pas avec votre compte Apple.