2,4GHz wifi not connecting in last macOS Big Sur but working in Windows 10

Hi,

I have macbook pro mid 2014 and it is not possible to connect any 2.4GHz network, network is visible but after trying to connect it asks again for password, I also tried networks without password and still not possible to connect. 5GHz is allright. The macbook has last possible macos version and new nvme ssd. Before upgrade was 2.4 working. I tried I think everything what I could find on internet, but nothing helps. Does anybody had the same problem and found a solution? If needed I can provide wifi.log

If I boot to windows 10, than 2.4GHz network is working without problems, so should be SW problem.

Many thanks for help

Gepostet am 29. März 2022 13:42

Antworten
Frage gekennzeichnet als Höchstrangige Antwort

Gepostet am 01. Apr. 2022 00:16

Meine Treiberversion ist mit deiner identisch und ich kann das 2,4 GHz WLAN verwenden.

Dann kann es eigentlich nur noch mit den Netzwerkeinstellungen zu tun haben.

Hast Du mal versuchsweise in den Netzwerkeinstellungen unter TCP/IP IPv6 auf "Nur Link-Local" gestellt?

Du kannst auch mal Gesicherten Modus auf dem Mac verwenden - Apple Support (DE) und überprüfen, ob das Netzwerk da funktioniert.