Trojana im System

Liebe Community,

ich habe leider vor geraumer Zeit auf eine Virusmeldung in Safari reagiert und "OK" gedrückt, als es hieß, ob der Virus bereinigt werden soll. Es kam mir da schon komisch vor, doch war ich gerade unter Zeitdruck und wollte los. Dies war auf dem iPad.

Nun erhielt ich vor einer Woche folgende Mail:

Hey korrekte Mailadresse,

I have to share bad news with you.

Approximately few months ago I have gained access to your devices, which you use for internet browsing.

After that, I have started tracking your internet activities.

Some time ago I hacked you and got access to your email account ***@web.de .

Obviously, I have easily hack to log in to your email.

Your password: Angabe des korrekten Passworts

One week later, I have already installed Trojan virus to Operating Systems of all the devices that you use to access your email.

In fact, it was not really hard at all (since you were following the links from your inbox emails).

All ingenious is simple. =)

This software provides me with access to all the controllers of your devices (e.g., your microphone, video camera and keyboard).

I have downloaded all your information, data, photos, web browsing history to my servers.

I have access to all your messengers, social networks, emails, chat history and contacts list.

My virus continuously refreshes the signatures (it is driver-based), and hence remains invisible for antivirus software.

Likewise, I guess by now you understand why I have stayed undetected until this letter...

This is a fair deal and the price is quite low, considering that I have been checking out your profile and traffic for some time by now.

In case, if you don't know how to purchase and transfer the bitcoins - you can use any modern search engine.

Here is my bitcoin wallet: bc1qqrvrx23shhyaqx52avhavh42mwqf6e5grnw0a2

Things you need to avoid from doing:

*Do not reply me (I have created this email inside your inbox and generated the return address).

*Do not try to contact police and other security services. In addition, forget about telling this to you friends. If I discover that (as you can see, it is really not so hard, considering that I control all your systems)

*Don't try to find me - it is absolutely pointless. All the cryptocurrency transactions are anonymous.

*Don't try to reinstall the OS on your devices or throw them away.

Things you don't need to worry about:

*That I won't be able to receive your funds transfer.

- Don't worry, I will see it right away, once you complete the transfer, since I continuously track all your activities (my trojan virus has got a remote-control feature, something like TeamViewer).

- Trust me, I have no point to continue creating troubles in your life. If I really wanted that, I would do it long time ago!

Everything will be done in a fair manner!

My advice - keep changing all your passwords on a frequent basis

Seither sind alle Accounts mit meiner Mailadresse verändert worden (nicht von mir), sodass ich mich nicht mehr selbst einloggen kann.

Was meint ihr dazu?

Und wie bekomme ich den Virus wieder los? Die AntivirusSoftware von MacAffee, Norton und Clean my Mac haben keinen Virus im System entdecken können.

Ich danke Euch für Eure Hilfe!

Viele Grüße

Pia

[Persönliche Daten vom Moderator bearbeitet]

iPad, iPadOS 15

Gepostet am 14. Juni 2022 07:48

Antworten
Frage gekennzeichnet als Höchstrangige Antwort

Gepostet am 14. Juni 2022 08:29

Du hast keinen Trojaner auf dem Mac, sondern bist auf eine Phishing-Attacke hereingefallen. Davor schützt dich kein noch so teures (und meist nutzloses) Antiviren-Programm.

Du musst dich schnellstmöglich mit alle Betreibern der kompromittierten Accounts in Verbindung setzen und denen den Sachverhalt mitteilen. Notfalls lässt du den Account löschen.

Ändere bei allen Accounts, auf die du noch Zugriff hast, unverzüglich die Zugangsdaten.

Der Grund, warum das passiert ist, ist wahrscheinlich der, dass du dich überall mit der gleichen Mailadresse und Passwort angemeldet hast. Warum man das lassen sollte, weisst du jetzt.

Und natürlich kannst du dein System neu aufsetzen - was ich auch tun würde.

Auch wenn es vermutlich wenig nutzt, solltest du alles dokumentieren und damit Strafanzeige erstatten. Und auf keinen Fall auch nur einen Cent zahlen.