Refund discrepancy – $13.99 approved but partial amount

Dear Apple Support Team,

I am contacting you regarding a refund discrepancy for a YouTube Premium subscription paid via Apple Pay.

• The original charge was $13.99 USD

• Date of payment: January 23, 2026 at 1:14 PM

• Payment method: Apple Pay using my CIH Mastercard debit card

• Apple confirmed and approved the refund by email

However, when the refund was processed, my bank (CIH Bank – Morocco) credited only 68.63 MAD to my account.

I contacted CIH Bank (Hay Salam, El Jadida agency) and they confirmed that:

- They received only 68.63 MAD

- There is no pending or additional refund

- According to them, this is the full amount they received from Apple

Based on this, I would like to kindly ask you to:

1. Confirm the exact amount Apple sent for this refund

2. Confirm whether the refund was sent as $13.99 USD in full or as a partial amount

3. Provide any reference details that may help my bank verify the transaction

Please note that the subscription was accidental, taken during a free trial by my brother without my knowledge, and I acted as soon as I noticed the charge.

I am attaching screenshots of:

- Apple's refund confirmation

- My CIH Bank transaction showing the credited amount

My Apple ID email: *********

Thank you very much for your time and assistance. I appreciate your help in clarifying this situation.

Kind regards,

Zaineb **********

[Modifié par l’Hôte]

iPhone 14, iOS 26

Publiée le 27 janv. 2026 à 10h57

Répondre
Question marquée comme Réponse la mieux classée

Publiée le 27 janv. 2026 à 13h48

Bonjour,

Le français étant la 2ème langue du Maroc, je suis sûr que tu comprendras ce message.

Il faut que tu contactes le service client Apple de ton pays de résidence, en l’occurrence le Maroc.

Contact – Assistance Apple officielle (MA)

Les forums communautaires ne peuvent pas t’aider à traiter ce type de demande, si ce n’est te rediriger vers le service client.

Questions similaires

2 réponses
Question marquée comme Réponse la mieux classée

Le 27 janv. 2026 à 13h48 en réponse à Zaineb582

Bonjour,

Le français étant la 2ème langue du Maroc, je suis sûr que tu comprendras ce message.

Il faut que tu contactes le service client Apple de ton pays de résidence, en l’occurrence le Maroc.

Contact – Assistance Apple officielle (MA)

Les forums communautaires ne peuvent pas t’aider à traiter ce type de demande, si ce n’est te rediriger vers le service client.

Cette discussion a été fermée par le système ou l’équipe de la communauté. Vous pouvez voter pour les publications que vous jugez utiles ou effectuer des recherches dans la communauté pour trouver des réponses supplémentaires.

Refund discrepancy – $13.99 approved but partial amount

Bienvenue dans la Communauté d’assistance Apple
Un forum où les clients Apple s’entraident avec leurs produits. Faites vos premiers pas avec votre compte Apple.