BootCamp partion with many bad sectors on SSD

New MacBook Pro 16" 2019 with 2 TB SSD, 300 GB for Bootcamp. After Windows 10 complained about low disk space, I noticed that there was an unusual number of sectors on the SSD marked as bad. Running chkdsk /r turned even more available space into bad sectors.

So, I decided to re-format the BootCamp partition in a Windows 10 recovery console. At first, “chkdsk /f” did not report any errors. But running “chkdsk /r” converted ALL sectors of the entire partion into bad sectors, reporting 0 KB available.

I suspect that this issue is caused by the Apple SSD driver. I'm using BooCamp version 6.1.7748 with the AppleSSD.sys driver version 6.1.7400.3 (03/19/2019).

Does anybody else have this issue?

MacBook Pro 16″, macOS 10.15

Gepostet am 17. Juli 2020 02:47

Antworten