"not ejected properly": warning every time my Mac wakes up out of deep sleep

Hello.

I use a Macbook Pro M1 with the latest version of Big Sur.

An USB 3 harddrive for some data is connected.

My Macbook changes into deep sleep after 15 minutes.

With waking up I get a warning every time: "not ejected propperly"

Is that a known bug? Is there any workaround?

Thank you.

Gepostet am 06. März 2021 23:46

Frage gekennzeichnet als Höchstrangige Antwort

Gepostet am 07. März 2021 00:42

The English Apple Support Communities are here: Official Apple Support Community

I would run a check with Disk Utility on your external volume. It may be failing. Or the cable connection may not be secure - check the cable and the plug.

Auf Deutsch. Überprüfe am besten mal aasexterne Laufwerk mit dem Festplattendienstprogramm. Diese Fehlermeldung ist sehr typisch für ein Laufwerk, das zu alt und störanfällig geworden ist. Mache auf jeden Fall möglichst bald Sicherheitskopien aller wichtigen Daten, die du auf dem Laufwerk hast, um sie zusichern.

Überprüfe auch die Kabelverbindung, ob das Kabel in Ordnung ist oder der Stecker in de rBuchse wackelt oder Staub oder Dreck in der Anschlussbuchse ist.